وطنیم ایران.آنا یوردوم آذربایجـــــــان www.moran.ir - فتح قاراقایا در یک روز طوفانی/گروه کوهنوردی آزنا - شهرستان گرمی

آخرین مطالب

پیوندهای روزانه
فتح قاراقایا در یک روز طوفانی/گروه کوهنوردی آزنا - شهرستان گرمی

طبق برنامه ریزی که از قبل شده بود قرار بود گروه کوهنوردی آزنا به همراه هیئت کوهنوردی بیله سوار و پارس آباد صعودی مشترک به قله خروسلو  داشته باشیم. به علت ورود توده هوای سرد به همراه برف و کولاک شدید برنامه کان لم یکن اعلام شد. با عنایت به اینکه حوالی ساعت 10 صبح هوای نسبتا آرام و پایداری بر شهر حاکم بود.
بقیه در ادامه مطلب
سه نفر از اعضای گروه تصمیم گرفتیم تا به ارتفاعات قاراقایا صعود کنیم.برنامه حوالی ساعت 12 و نیم ظهر از روستای چلک آغاز شد.بعد ازنیم ساعت پیمایش تغییرات جوی شروع شد چون گروه سه نفری ما لباس مناسب زمستانی کوهنوردی به تن داشتیم برف و کولاک شدید مانع صعودمان نشد.اما صعود را با دشواری مواحه کرد .سوز سرما به حدی بود که باطری موبایل و دوربین عکاسی را از کاز انداخت و آب آشامیدنی و غذای داخل کوله یخ بست و خوردن غذا به سختی هر جه تمامتر ممکن شد.از پدیده عجیب و نادر و بی نظیر گونه گونی هوای ارتفاعات بود وقتی که از بنه عشایر زنگیر به طرف یئددی قارداش حرکت کردیم  کولاک و سرما و باد شدید امان مان را بریده بود اما هر چه ارتفاع گرفتیم مخصوصا در دره شروخانلو ، هوای کاملا ثابت و پایداری را شاهد بودیم انگار قدرت خلقت میان دو توده هوا یک مرزی کشیده بود .شاید بین هوای پایدار و ناپایدار و کولاک شدید یک متر فاصله ای وجود نداشت . پیمایش حوالی ساعت 17:10 دقیقه در روستای چلک به پایان رسید.

مرتبط با: ورزشی , گرمی ,
کمال فهیمی جمعه 25 بهمن 1392 04:34 ب.ظ
با سلام و عرض ادب
روزهای دوشنبه هر هفته شما را برای خواندن قسمت هایی از خاطرات ، اشعار و آثار زنده یاد دکتر سولماز فهمی (فهیمی) شاعر ، محقق ، استاد دانشگاه و مولوی شناس از بیله سوار مغان دعوت می کنیم .